NIEUWSBERICHT

Praktijkcase Randstad Groep Nederland: samen leren in de praktijk en eigenaarschap stimuleren

In het artikel ‘Samen leren leren in de praktijk’ dat in de laatste editie van Tijdschrift voor MD is verschenen aandacht voor ons ‘Samen voor de Klant’-traject dat VDS samen met Randstad Business Services in co-creatie ontwikkelde.

Artikel Samen leren in de praktijk

Van reactieve houding naar een proactieve houding in de praktijk. Dat was de wens bij Business Services van Randstad Groep Nederland (RGN) voor de ruim 300 medewerkers die binnen Business Services werkzaam zijn. Met die vraag is VDS samen met onze trainers Sanne en Freek aan de slag gegaan, met als resultaat het programma: Samen voor de Klant. Samen leren en leren in de praktijk stond hierin centraal. In het traject ook speciaal aandacht voor de leidinggevenden, een belangrijke spil om medewerkers te inspireren en motiveren om samen leren in de praktijk écht een way of working te laten zijn.

Sanne en Freek waren gedurende het gehele traject de leading facilitators. Gedurende het programma werd ook continu gekeken wat er op dat moment nodig was. Indien nodig, werd er bijgestuurd op inhoud (welke thema’s zijn belangrijk) of doelgroep (welke groep heeft iets extra’s nodig). Eén van de krachten van het succes van het programma.

Eerste resultaten

Na een jaar heeft Business Services mooie resultaten bereikt. Waaronder een stijging van niet minder dan 10% van het tevredenheidspercentage. Maar essentiëler: er is zichtbaar een verandering in houding en mentaliteit van de medewerkers bewerkstelligd. Die zijn opener geworden, geven sneller feedback en zeggen “nee” als het moet. Lees hier meer over in het artikel.

In het najaarsnummer van Tijdschrift voor MD een uitgebreid verslag van dit traject. Download hier de PDF met het volledige artikel.

28 september 2017 Naar overzicht
Meer informatie over dit onderwerp? Neem contact op met: