NIEUWSBERICHT

Nieuwe visuele identiteit voor VDS

Op 25 september presenteren wij onze nieuwe visuele identiteit. Het afgelopen halfjaar hebben we samen met Refresh Interactive een nieuwe propositie ontwikkeld. Deze propositie is het uitgangspunt van de nieuwe visuele identiteit.

De vorm ontleent zijn waarde aan de inhoud

Een hernieuwde propositie en een nieuwe visuele identiteit ontwikkel je van binnen naar buiten. Onze nieuwe visuele identiteit belicht de ziel van onze organisatie. Wij hebben als basisstelling dat mensen organisaties succesvol maken. Wij helpen organisaties met aanboren van het onbenutte potentieel van mensen.

Als mensen in hun kracht staan, presteren ze beter en voelen ze zich gelukkiger. Organisaties die bestaan uit gelukkige mensen, organisaties die groeien… dragen bij aan een mooiere wereld. Hoe groot of klein deze bijdrage ook is. Dit is ook het uitgangspunt geworden van onze nieuwe visuele identiteit.

uitleg logo VDS

  • De driehoek, vierkant en cirkel staan voor het individu, de organisatie en de samenleving.
  • VDS leert mensen in organisatie om meer uit zichzelf te halen. Leren begint met de basale vorm: de driehoek, het vierkant en de cirkel (denk aan een kind dat begint met ontdekken). Deze basiselementen zijn het meest elementaire symbool voor leren.
  • “Een rondje zal nooit door een vierkantje passen.” Mensen zijn wie ze zijn. Je kunt de fundamenten niet veranderen. Mensen in hun kracht zetten betekent dat je een rondje helpt om een rondje te zijn, een vierkantje een vierkantje en een driehoek de driehoek. Mensen die in hun kracht staan, leveren een betere bijdrage aan de resultaten van de organisatie.
  • Ook staat de driehoek voor V, het vierkant voor D en de cirkel voor de S.

De nieuwe kleuren van vds

De identiteit maakt gebruik van 3 verschillende kleur verlopen. Het verloop staat symbool voor beweging. Daarnaast heeft elke kleur een eigen betekenis: Oranje = Individu; Blauw = Organisatie; Paars = Maatschappij.

De huisstijl

De drie kleuren (met grafische elementen) in de huisstijl worden gebruikt in combinatie met een ander gekleurd logo. Want een individu, organisatie of samenleving staat nooit op zichzelf en zijn daarom onlosmakelijk met elkaar verbonden. De gehele huisstijl heeft de afgeronde hoek. Deze is ongebruikelijk en draagt bij aan de zachte en menselijke uitstraling van de huisstijl. Daarnaast hebben zowel het woordmerk als het beeldmerk de afgeronde hoeken.

Omdat wij geloven dat alles bij het individu begint, hebben we voor ons beeldmateriaal voor echte mensen gekozen. Dus geen modellen, maar echte VDS’ers!

22 september 2012 Naar overzicht
Meer informatie over dit onderwerp? Neem contact op met:
huib-broekhuis

Huib Broekhuis

Bekijk mijn profiel

Neem contact op met Huib Broekhuis